26 Şubat 2013 Salı

Hititya: Narnia, Yüzüklerin Efendisi, Titanların Savaşı

Hititya Madalyonun Sırrı filminin galasındaydım Mustafa arkadaşımla. Gala, Trump Towers'daki sinema salonlarında gerçekleşti. Aktörler, aktrisler, gazeteciler vardı adım attığımız yerde.

Süper başlayan kötü biten bir film bana göre.  

Filmin kahramanı olan çocuklar maceraya Narnia serisindeki gibi başlıyor. Narnia'daki çocuklar  gibi bunlar da kardeş.


SOLDAN SAĞA: Hava bükücü, ateş bükücü, su bükücü

                                                               



                                                                        Filmin Fragmanı


kötü adamın oğlu

Hititya'ya ulaştıklarında kötü kalpli adamın şatosu görünüyor. O da Yüzüklerin Efendisi'nde gördüğümüz tepesinde göz bulunan, dumanlı şatoya benziyor. Bir tek göz eksik. Bi de kötü kalpli adam gözlerinin içine bakanı taşa çeviriyor. Aynı Titanların Savaşı'ndaki yılan kadının yaptığı gibi.


kötü adamın süvarileri

Atlı süvari sahneleri süper. O sahneleri izleyince süper bir savaş, mücadele, cesaret filmi izleyeceğiz zannettiriyor. 






Dövüş sahneleri güzel.

Ses efektleri, müzik güzel.




kötü adamın süvarilerinden biri

Ama heyecan verici başlayan film anlamsız, açıklanamayan, mantıksız bir şekilde ayrıntıları kenara itip ilerliyor.  'İyi de bu adam bu kadar güçlüyse niye bunu da yapmadı, niye öyle yapmadı da uğraşıyor bu kadar.' dedirtiyor.


Hititya'ya hoşgeldiniz

Kahramanların diyalogları çok komik. Yani maceraya hazırlarken izleyiciyi diyaloglar güçsüz kalıyor ve de saçma geliyor. Biliyoruz fantastik bir film ama biraz 'dolu' olması lazım diyalogların. 



Çocuk kahramanların özellikle 'dede'leri ile olan diyaloglarında Mustafa'yla kendimizi zor tuttuk kahkahayı patlatmamak için. Karnımızdan gülmeye çalıştık ki koltuklar sallanmaya başladı bizim yüzümüzden.


Mustafa bana yaslandı sessizce kikir kikir gülerken ben de kendimi iyice kaybettim. Üzerine bir de Mustafa ile izlediğimiz Can Dostum (Intouchables)'daki opera sahnesi aklıma geldi iyice karnıma ağrılar yürüdü gülmekten (gülememekten).


Can Dostum (Intouchables)

Yani bana göre süper olacak film saçma, soluk finali ile 'bu ne yaa!' dedirtti.

Mustafa

Trump Towers Salon-4





 Yapım: 2013
 Türkiye
 Tür: Aile , Fantastik
 Yönetmen: Cengiz Deveci, Ulaş Cihan Şimşek
 Oyuncular: Gürkan Uygun, Emir Berke Zincidi, Ebru Cündübeyoğlu, Serra Yılmaz, Avni Yalçın               
 Senaryo: Thomas Brückner
 Yapımcı: Berkant Zincidi, Tamer Zincidi



Emir Berke Zincidi

Serra Yılmaz
                                                                                                         
           Ebru Cündübeyoğlu
Gürkan Uygun



Avni Yalçın 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

TAKİPÇİLER